Praca nad nawróceniem

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło dodatkowo podjęciu decyzji o tym, ażeby tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście owo słuszne, niemniej jednak w Piśmie św. greckie wyraz oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania dodatkowo reagowania w środku naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało powrót aż do przestrzegania Prawa – powodzenie tego, co ono mówi, natomiast stanięcie w posłuszeństwie wobec niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną aktywność, powiedział: „Nawracajcie się i wierzcie w środku Ewangelię”. On sprawił, że te dwie aspekty – Prawo oraz teizm – trwały się jednością, natomiast nawrócenie miało potem mieć znaczenie negacja logiczna no duża liczba pojęcie nazad, do tego stopnia pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, wewnątrz co wkraczamy na wskroś wiarę. To istota głosili później apostołowie wewnątrz dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – zaś niech ktoś spośród was ochrzci się w sława Jezusa Chrystusa na rozgrzeszenie grzechów waszych, a weźmiecie w darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co skutkiem tego składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana dodatkowo życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe test wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal zbytnio grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo pod Boga, skutkiem tego powinniśmy pluć sobie do wnętrza brodę, gdy go popełniamy. Jednak boleść z powodu grzechów to do tej pory negacja logiczna nawrócenie – jest nim zaledwie bal życia, w którym nie ma wprzódy potępienia. Nie chodzi w takim przypadku o intuicja smutku (samo wewnątrz sobie destrukcyjne), jednakże o pretensja, który prowadzi aż do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia i jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli wprawić aż do porządku naszą relację z Bogiem, tedy ów sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się natomiast wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od momentu pracy Ducha Świętego w środku nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia a aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje jeszcze te same grzechy dodatkowo negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, atoli jest jakaś komplikacja, która nie pozwala im zaakceptować mocy nawrócenia. A owo naprowadza nas na trzecia część dziedzina nawrócenia.3. Uwolnienie od czasu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, jako że nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy całkiem masa, ażeby dopuścić zobowiązanie w środku wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga w środku sobą własny grzech. Nie rozumiemy w środku pełni, jako niezmiernie obrażamy Boga, w jaki sposób ranimy samych siebie zaś w charakterze bardzo szkodzimy innym. Gdybyśmy owo zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A nie widzimy, skutkiem tego że tata kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem lub jawnie) do naszego grzechu. Zachęcam do nadzwyczaj ważnej refleksji: na sposób ściema plus zwodzenie złego ducha działa w środku moim życiu. Ta umysł jest wielce istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest dla nas drogą aż do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, wewnątrz 1970 r. w pojedynkę doświadczyłem chrztu w środku Duchu Świętym i spotkałem Jezusa. Zacząłem więc odczytywać Pismo św. natomiast kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele spośród niego negacja logiczna rozumiem. W który podejście ci wszyscy kadry, o których jest sposób mówienia w środku Ewangelii, byli uwalniani poprzez Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie wprzódy Duch Święty, wtedy wiedziałem, iż owo, co czytam, jest prawdą.Niedługo później przyjechał do mnie mój kamrat, który był w tamtym czasie w seminarium, dodatkowo powiedział, iż w czasie spotkania modlitewnego modlono się wewnątrz niego tudzież został uwolniony. Nie rozumiałem, co pył na myśli. Powiedział mi, iż pył sprawa z masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie z kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, aliści do tej pory był związany tym grzechem. Wtedy pomodlono się zbytnio niego także… w tym momencie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że chyba że to prawda, to wiele rzeczy w środku moim życiu wymaga takiej modlitwy, i jest jeszcze obfitość innych ludzi, którym jest dozwolone by w ten sposób pomóc. I no tak, metodą prób również błędów, zacząłem rozglądać się ulubiony w kierunku uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu w Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję do tej pory więcej uzdrowienia. I tak, Bóg okazał mi łaskę plus pewne osoby modliły się za mnie, abym mógł doświadczyć wewnętrznego uzdrowienia do wnętrza relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, kiedy mówię do dużych grup ludzi. Nie byłem wcześniej naprawdę nieczynny zaś skupiony na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma mapa przy naszego życia, jednak taki mapa ma i szatan. To mężczyzna chciał, abym żył połączony lękiem tudzież nigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie tudzież… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w środku 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął gnieść moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem pełnia, co do mnie należało, i postępowałem w zasadzie, jednakowoż… moje kier oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił aż do domu Ojca, jednakowoż w tym miejscu Pan Bóg zaczął mi wskazywać także grzechy „starszego brata”. Bóg po kiedyś sukcesywny skruszył moje motor a doprowadził mnie do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza książka – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce również poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tamtym miejscu, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego smutek kręgosłupa, który w wielu przypadkach dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, wtedy także zaś wtedy.Gdy w czasie tej modlitwy księżulo mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie tak bardzo duża liczba spośród głowy, co z serca, iż w środku pierwszej klasie zostałem niepyszny przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia a wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął wewnątrz autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest garść w mnie, co uważałem w ciągu punkt programu siebie samego, natomiast a więc to ze mnie wychodzi! I naraz stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „garść” odrzuceniem, z tej przyczyny wyrzekłem się odrzucenia, zaś Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wobec tego, w jakim stopniu czynów w środku moim życiu było popełnionych spośród lęku przed odrzuceniem – niczym wiele zamknięcia się wewnątrz sobie, chronienia samego siebie, w charakterze wiele egoizmu... Myślę, że ów przypadek pomoże nam odgadnąć, dlaczego pozbycie się od chwili zwodzenia prowadzi nas aż do nawrócenia. To kłamstwa, w które uwierzyliśmy także które nosimy w środku sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci także nie umiemy obrać miłości Boga. Już samo poznanie tego, co jest do wnętrza naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co do wnętrza sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, tedy wyrzeczenie się ich przypadkiem tracić się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, że boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy pragnąć Boga o odkrycie prawdy o nas – i prawdziwość wyzwala!


Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, że pod warunkiem od momentu Ciebie odejdzie, to trochę lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — do wnętrza tył, w środku bok, raz jeszcze wewnątrz czoło — wszędzie jej całość dolega okrutnie. A na owo samo Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od chwili nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz dodatkowo mówisz: „Biegnijcie — Ja was nieść będę, Ja was powiodę, Ja was w ową stronę poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza żywot człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili jakże owce, jakikolwiek spośród nas się obrócił w odniesieniu do własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego nie znaleźli drogi. Cierpieli głód także życzenie plus wygasało w środku nich trwanie” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako sedno podatna na złudzenia, do wnętrza których potrafi obstawać uparcie, aż do tragicznego finału. Podobnie na kształt jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — duszpasterz pouczający tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera w środku strachu, wiedząc, że struktura dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: wieża wali się spośród hukiem, niszcząc dom modlitwy także okoliczne domy, tudzież mężczyzna sam popada wewnątrz obłęd.Grzech objawia się jako astronomiczny proces aż do przepaści (w środku przekonaniu, że podążam do krainy szczęścia) lub jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku człek łamie sobie kości. Iluzja szczęścia ponieważ jest kiedy kino wyświetlany na ścianie. Gdy gruba ryba usiłuje wskoczyć w jego wnętrze, wali głową w środku mur. Gdy zły duch stwarzał święty Antoniemu iluzje ponętnej kobiety w jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, iż jest wciągany w środku grę pozorów, która ma dokonać podziału jego ścisłość Bogu a zetrzeć w proch nieustępliwe zapał podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — istota ludzka pogrąża się w rozpaczy, osamotnieniu tudzież poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, że usilne staranie w środku tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na bezdroże:W nawróceniu pierwszą sprawą jest prestiż własnego stanu. Człowiek potrafi latami głuszyć ból przeżytej katastrofy a zawiązywać sobie egzystencja na dnie przepaści. Pomaga mu do wnętrza tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają negacja logiczna zgadywać pogruchotanych kości. Te środki zaradcze w dalszym ciągu w wyższym stopniu pustoszą wewnętrzny twór człowieka, zamieniając go w środku snujące się widmo. Ich dobrze sytuowany bogactwo sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od chwili jego własnego serca, a tym samym odkąd Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu natomiast jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących a pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo impresja słabości natomiast niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, że przenigdy negacja logiczna uda mi się zwalczyć ogromnego dystansu, kto wyznacza moje w rzeczy samej dalekie odejście. Być być może to właśnie test stało się udziałem Judasza, jaki wewnątrz swoim osamotnieniu uznał, iż negacja logiczna istnieje nuże rozwiązanie powrotu. Zbyt wysoko odszedłem, bym był w środku stanie stwierdzić: cała w przeszłość!Druga zachowanie się to ogromne impresja winy, odbierające ferwor do życia również mir aż do siebie. Człowiek do tego stopnia bardzo koncentruje się na własnym upadku, iż jego ciemność przysłania mu miłosierdzie Boga.Czasem do wnętrza prawdziwym przeżyciu żalu w środku grzechy przeszkadza psychiczne wrażenie winy, w środku którym w środku główny punkt uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, iż spośród powodu naszych pomyłek natomiast złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem znajdować się taki kiep? Jak mogłem owo uczynić? Jak mogłem to oznajmić?Trzecia postępowanie to chęć zrobienia gruntownego porządku w środku swoim życiu moralnym natomiast religijnym oparta raz w środku razem na wierze, iż wsio da się przepracować zaś uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie uważasz niejednokrotnie z lęku przedtem zatratą siebie wewnątrz grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypuszczalnie ta postawa rodzi się z poczucia, że jeśliby mam zarobić na Bożą namiętność, muszę pokazać się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest nieobecność myślenia o nawróceniu jako drodze, na której do końca życia będzie się do wnętrza człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma jako że takiego momentu, do wnętrza którym moglibyśmy zakomunikować: — Dziękuję Ci, Boże, że jestem właśnie doskonały. Przypowieść o celniku oraz faryzeuszu stanowi zawiadomienie przed postawą definitywnego zwycięzcy w środku duchowych bojach.Poszukajmy w środku słowie Bożym tropów wiodących do odkrycia Bożego pomysłu na detalicznie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, jaki rodzi się w duszy Augustyna, ma swoje bodziec wewnątrz odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, aby rozluźnić mu oczy na forma, do wnętrza jakim się znajduje. Przychodzi, żeby podnieść go na własnych rękach spośród piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności w pobliżu grzeszniku jest zlot z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest niezwykle mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, pomimo tego mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się jakże w zaklętym kręgu, kluczy po pustyni do wnętrza rozpaczliwym oczekiwaniu, iż tym społem się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, uwaga, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wyszperać własne zagubienie, negacja logiczna czując się wobec tym potępioną. Droga przychodzi do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych pędem na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła udać się aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą natomiast życiem; oblekając się w kości, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj zaś szukaj ukochany, abyś doszedł aż do prawdy i życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, sposób sama aż do ciebie przyszła plus śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię rzeczywiście obudziła! Wstań natomiast chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Uzdrawianie mową

Liczby a medytacja

umysł ze snu